За швейцарському маршруту Суворова

В Україні про Швейцарії знають, перш за все, як про гірськолижну Мецці. Але далеко не всі в курсі, що країна шоколаду, годинників і сиру славиться ще й активним літнім відпочинком . Щоб перевірити це твердження, кореспондент «ранку» наважився вирушити в дорогу по Швейцарії на своїх двох. Ну, і на велосипеді.

Кілька років тому влада Швейцарії організували цілу мережу велосипедних, пішохідних і інших маршрутів, які охоплюють практично всі куточки країни, і для яких підготовлена ​​вся необхідна інфраструктура. На маршрутах є покажчики, тому заблукати під час подорожі практично неможливо. При цьому любителям активного відпочинку не потрібно ночувати в наметах, благо є люди, які забронюють за вас готель, доставлять на місце призначення багаж і нададуть все необхідне обладнання, в тому числі, велосипеди. В нашому випадку це компанія SwissTrails.

Але, незважаючи на всі розписані гідності, коли мені запропонували випробувати один з маршрутів повторює перехід армії Олександра Суворова через Альпи , я, зізнаюся, засумнівався. Тривалі переходи через гори і багатокілометрові поїздки на велосипедах не кожен зможе витримати. Принаймні, так мені здавалося спершу. Проте, зваживши всі за і проти, я зважився на поїздку.

Початок подорожі нічим не вказувало на майбутні випробування. Першою точкою призначення був Цюріх : строгий, витриманий, ніби в смокінгу. Але на пам’ятки фінансового центру Швейцарії у нас було всього півдня, а потім — той самий похід.

Шлях від Цюріха до розташованої на висоті 1 тис. м в Альпах села Гешенен, з якої мало початися подорож, зайняв не більше 1,5 годин. І якщо на рівнині сяяло сонце, то в горах нас зустріла зовсім інша погода, яка, до того ж, стрімко погіршувалася. На наступний ранок після ночівлі в місцевому готелі, з’ясувалося, що йти доведеться під мрячним дощем, який супроводжувався крижаним вітром. Та й насолодитися гірськими пейзажами було неможливо: хмари висіли так низько, що навколо було видно не далі носа.

А пройти належало 20 кілометрів. Причому більшу частину маршруту становив підйом. І, тим не менш, перші 5 км шляху до Чортова моста, до якого ми добралися години за три, далися порівняно легко. Обриси знаменитого моста, на якому віддали свої життя сотні російських солдатів, краде туман, однак навіть так він виглядав фантастично: вузька стежка над глибокою ущелиною.

Скуштувавши в найближчій таверні фондю (куди ж без нього), ми продовжили сходження через мальовничі альпійські луки на перевал Сен-Готард. Шлях через села і мальовничі швейцарські луки, які поступово змінювалися кам’янистим плоскогір’ям, на висоту в дві тисячі метрів виявився зовсім не простим. Більшість моїх супутників здалися і віддали перевагу добиратися на перевал на автобусі. Самі ж стійкі вирішили йти до кінця.

Наскрізь вимоклі і змерзлі, ми дісталися до єдиної готелю на перевалі, коли вже починало сутеніти. Сен-Готард зустрів нас лежачим місцями снігом і погодою, яка швидше нагадувала листопад, ніж червень.

На наступний день, який, на щастя, порадував погодою, нам потрібно було спуститися на велосипедах по гірському серпантину через красиве ущелині Тремола в італійську частина Швейцарії. Втім, я, будучи виснаженим попереднім сходженням, вважав за краще проїхати частину шляху на автобусі.

Пересівши на велосипеди, які швидко освоїли навіть ті, хто рідко їздить в сідлі, ми продовжили подорож. Варто зазначити, що після визначних випробувань поїздка на велосипедах здалася легкою прогулянкою. Сприяло цьому і те, що весь шлях ми спускалися вниз на рівнину.

Наступну ніч ми провели в містечку Роді Фіессо. Там був підйомник до прекрасного гірського озера Треморджіо, яким я не забарився скористатися. Озеро, розташоване на висоті двох з гаком тисяч метрів, залишило незабутні враження: облямоване вершинами, з яких стікають водоспади, воно символізувало своїм спокоєм велич гір. Крім озера на вершині також виявилася і таверна, в якій пропонувалося відмінне біле вино.

На наступний день наша подорож продовжилося за старовинним торговому шляху через що славиться своїми старовинними церквами містечко Гіорніка в бік столиці кантону Тічино — міста Беллінцона. Проробивши частина маршруту пішки, ми пересіли в містечку Фаідо на автобуси, і, пообідавши на півдорозі в прекрасному Гроте Тічино, до вечора дісталися до міста Беллінцона.

Ранок почався з відвідування замків Кастельгранде і Монтебелло, включених до списку світової спадщини ЮНЕСКО. Вже після полудня ми вирушили зі столиці Тічино на велосипедах на південь у бік курортного міста Лугано , який часто називають «швейцарським Монте-Карло».

Цей день, мабуть, виявився одним з найважчих за весь час подорожі. Потрібно було подолати близько 50 км, до того ж на шляху був перевал Монте Ценері з перепадом висот у 300 м, який я, як і більшість моїх супутників, подолати на велосипедах при 35-градусній спеці не зміг.

Підніматися на перевал в результаті довелося пішки. Втім, всі неприємності з лишком окупилися, коли ми спустилися до дивовижному за красою озера Лугано, облямівкою Сан-Сальваторе, Монте-Бре і Сан-Джорджіо.

На жаль, подивитися на сам Лугано, в якому пройшла ночівля, практично не вдалося. З ранку ми піднялися на фунікулері на Сан-Сальваторе, звідки з висоти в 900 м відкривається чудова панорама на місто і озеро. Звідти ми спустились пішки до розташованого на березі озера містечка Моркоте. Пообідавши та скупавшись в прозорих водах, ми перебралися на катері на інший берег озера. На ніч ми зупинилися в готелі на горі Сан-Джорджіо. Побувати там потрібно обов’язково, вид на озеро при заході сонця просто невимовний!

Останній день нашої подорожі почався з дослідження Сан-Джорджіо. Ця гора є об’єктом всесвітньої спадщини ЮНЕСКО завдяки тому, що там знаходяться добре збережені скам’янілості. Скуштувавши в селі Меріді знаменитого блюда полента, ми вирушили назад в Цюріх, звідки в той же вечір вилетіли в Москву.

Швейцарію я залишав з жалем. Сім днів, проведених у цій прекрасній і доглянутою країні, справили незабутнє враження. Навіть незважаючи на тяготи «суворовського» переходу. Точніше навпаки: завдяки їм ми змогли побачити цю країну з абсолютно іншої, незвичної сторони.

На закінчення додам: якщо ви готові до 5-6-годинним пішохідних переходах або багатокілометрових поїздок на велосипеді, то активний відпочинок в Швейцарії — для вас. У Росії організацією таких турів по Швейцарії займається » Бюро-3-Віза «.

Японские автомобили Nissan продажа, кредит, гарантия, сервис. Подробнее на сайте официального дилера nissan-ask.com.ua